Firemní školka Siemens
Maxík - stimulační program pro předškoláky
Stimulační program pro předškolní děti a děti s odloženou školní docházkou.
Zaměřuje se na potřebu maximálního pochopení principů stimulace předškolních dětí a využití postupů, na nichž je úspěšný rozvoj dítěte založen. Součástí programu je testová baterie, která obsahuje zjednodušené úkoly využívané v programu po celou dobu jeho realizace.
Stimulační program vede k potřebě pravidelného režimu,
uvědomělého sezení, jasného a srozumitelného zadávání pokynů, k nácviku
pohybových stereotypů, rozvoji komunikačních dovedností, grafomotorických
dovedností a ke koncentraci pozornosti.
Program je koncipován tak, aby byla rovnoměrně posilována složka motorická, grafomotorická a percepční. Je rozdělen do jednotlivých bloků, v nichž jsou opakující se úkoly sestaveny na části:
- 1. část motorická – posilováno dýchání, motorika a psychomotorická koordinace
- 2. část nácvik grafomotorických dovedností – zpracování pracovních listů
- 3. část percepční rozvoj v oblasti zrakové a sluchové – práce s kartičkami a listy s obrázky
Pořadí všech činností je nutné dodržet. Všechny činnosti a jejich
postupy mají svůj význam, posloupnost a souvislost s dalšími úkoly.
Ve všech činnostech je obsažena příprava na budoucí čtení, psaní a počítání. Při plnění úkolů se učí postupovat po řádcích zleva doprava a seshora dolů, učí se pracovat podle stanovených pravidel, uvědoměle a systematicky. Posiluje se motorika očních pohybů, která je důležitá při nácviku čtení a pro čtení samotné.
Podmínkou programu je i dát dítěti potřebný prostor k rozvoji myšlení, uplatnění jeho jedinečnosti, originality v nápadech a využít již naučené v propojení do souvislostí v nových situacích. Srozumitelnost a jednoznačnost sdělení, laskavá důslednost a komunikace bez negativního hodnocení se zajištěním pozitivní atmosféry: „Přemýšlej, jak myslíš, že bys to mohl udělat“ je součástí pro připravenost vstupu do školy.