Firemní školka Siemens

Maxík - stimulační program pro předškoláky

Stimulační program pro předškolní děti a děti s odloženou školní docházkou.

Zaměřuje se na potřebu maximálního pochopení principů stimulace předškolních dětí a využití postupů, na nichž je úspěšný rozvoj dítěte založen. Součástí programu je testová baterie, která obsahuje zjednodušené úkoly využívané v programu po celou dobu jeho realizace.

Stimulační program vede k potřebě pravidelného režimu, uvědomělého sezení, jasného a srozumitelného zadávání pokynů, k nácviku
pohybových stereotypů, rozvoji komunikačních dovedností, grafomotorických dovedností a ke koncentraci pozornosti.

Program je koncipován tak, aby byla rovnoměrně posilována složka motorická, grafomotorická a percepční. Je rozdělen do jednotlivých bloků, v nichž jsou opakující se úkoly sestaveny na části:

  • 1. část motorická – posilováno dýchání, motorika a psychomotorická koordinace
  • 2. část nácvik grafomotorických dovedností – zpracování pracovních listů
  • 3. část percepční rozvoj v oblasti zrakové a sluchové – práce s kartičkami a listy s obrázky


Pořadí všech činností je nutné dodržet. Všechny činnosti a jejich postupy mají svůj význam, posloupnost a souvislost s dalšími úkoly.

Ve všech činnostech je obsažena příprava na budoucí čtení, psaní a počítání. Při plnění úkolů se učí postupovat po řádcích zleva doprava a seshora dolů, učí se pracovat podle stanovených pravidel, uvědoměle a systematicky. Posiluje se motorika očních pohybů, která je důležitá při nácviku čtení a pro čtení samotné.

Podmínkou programu je i dát dítěti potřebný prostor k rozvoji myšlení, uplatnění jeho jedinečnosti, originality v nápadech a využít již naučené v propojení do souvislostí v nových situacích. Srozumitelnost a jednoznačnost sdělení, laskavá důslednost a komunikace bez negativního hodnocení se zajištěním pozitivní atmosféry: „Přemýšlej, jak myslíš, že bys to mohl udělat“ je součástí pro připravenost vstupu do školy.

Soubory ke stažení

Osvedceni_Maxik.pdf

Vrátit se zpět na školku